منشور کوروش

 

 

اینک که به یاری مزدا تاج سلطنت ایران و بابل و کشورهای چهارگوشه جهان را به سر نهاده ام اعلام می کنم تا روزی که زنده هستم:

دین و آئین و رسوم ملتهایی که من پادشاه آنها هستم ، محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زیر دستان من ملتهای دیگر را تحقیر نموده و یا به آنها توهین نمایند.

مرکز سلطنت خود را بر هیچ ملتی تحمیل نخواهم کرد و هر ملتی آزاد است که مرا به سلطنت خود قبول کند یا نکند.

تا روزی که پادشاه ایران هستم نخواهم گذاشت کسی به دیگری ظلم کند و اگر کسی مظلوم واقع شد حق او را از ظالم خواهم گرفت و ستمگر را مجازات خواهم کرد.

تا روزی که زنده ، هستم نخواهم گذاشت شخصی دیگری را به بیگاری بگیرد و بدون پرداخت مزد وی را به کار وا دارد.

هر کس آزاد است که هر دینی را میل دارد بپرستد و هر جا میل دارد سکونت کند و هر شغلی را که میل دارد در پیش بگیرد و مال خود را به هر نحو که خواست به مصرف برساند.

من تا روزی که به یاری مزدا رنده هستم نخئاهم گذاشت که مردان و زنان را به عنوان غلام و کنیز بفروشند و رسم بردگی باید به کلی از جهان بر افتد. من برایس همه مردم جامعه ای آرام فراهم ساختم و سلح و آرامش را به تمامی مردم عطا کردم.

از مزدا خواهانم که مرا در راه اجرای تعهداتی که نسبت به ملت های ایران و بابل و ملت های چها گوشه جهان بر عهده گرفته ام ، موفق گرداند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:, | 19:0 | نویسنده : محمد مهدی افضلی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • واعظ